Tuesday, December 1, 2009

ICU, HOSPITAL SERDANG

Ahad baru ni kul 8 pagi aku dapat sms dari anak kak nah... "ibu masuk ICU. sekarang ready utk operation..doakan selamat." terkejut aku... sakit ape kak nah ni... terus aku call anak dia... zaffan kata hari sabtu tu kak nah sakit perut...dia bawa kak nah gi klinik...klinik suh pegi hospital terus... doktor kat hospital tak dapat detect ape yg menyebabkan kak nah sakit perut... so doktor buat decision untuk operate perut kak nah utk check organ dalam... doktor takut usus kak nah pecah kat dalam...

Isnin tengah hari aku, kak nor, kak ina, kak farid, kak shikin, kak fid n kawan dia pegi lawat kak nah... boleh masuk 2 org sahaje dalam 1 masa... aku masuk dulu ngan zaffan...dia nak tgk kak nah sebab nak inform kat family dia... kak nah tak sedar lagi... tiub berselirat... aku perasan tangan kak nah berisi... jari2 dia pun montok2... aku fikir maybe sebab masuk air kot.. aku tgk kejap je sebab nak bagi org lain tgk gak...

tak lama lepas tu suami kak nah, anak2 lelaki dia sampai... zaffan pesan kat aku bagi ayah dia masuk dulu... tapi tak lama lepas tu, zaffan kata ayah dia tak jadi masuk sebab tak sampai hati nak tgk kak nah... yer la kan isteri sendiri... keadaan cam tu plak... isteri susah senang... bertakung air mata aku bila tgk suami kak nah pegi dari wad tu... ntah kenapa aku jadi sayu... terbayang mak n ayah aku...hubby aku... aku cuba tahan air tu dari menitis... sedih tul...

kadang terfikir gak aku, ada baiknya kak nah cam tu (bukan aku doakan kak nah cam tu) sebab baru anak2 dia terutama anak sulung dia n wife tahu menghargai ibu dorang... mana taknya, tiap2 hari kak nah yg terkejar2 balik umah masak untuk cucu dia... mak n bapak budak2 tu buat tak endah je... sebab kak nah ada... sampaikan susu cucu pun kak nah yg beli... mak bapak budak2 tu buat tak tau je... bila kak nah cam ni, baru la dorang tau nak urus anak2 sendiri... padahal kak nah keje, anak dia n wife keje... sesama keje... tapi yg lebih terkejar2, lebih risaukan budak2 tu nenek dorang bukan mak bapak dorang...

benar lah ada yang mengatakan " masa hidup tak dihargai bila dah tiada baru nak menyesal..."

aku doakan kak nah cepat sembuh... sebab dia walaupun patutnya pangkat makcik ngan aku, tapi itulah kawan aku sejak aku masuk upm ni... kawan yg byk beri nasihat, kawan yang boleh gelak2 sakan, kawan yg kadang2 bleh jadi mak... tak pernah nak terasa2 hati... kesimpulannya kawan susah senang la...

No comments:

Post a Comment